Hírek

Magyar butikborászat hódítana Kínában

Saját képviseletet hozott létre Kínában Malatinszky Csaba, a Malatinszky Kúria tulajdonosa, aki egyelőre a saját boraival, később pedig több magyar termelő boraival szeretne jelen lenni az ázsiai piacon.

malatinszky_1Malatinszky Csaba (Fotó: Graselly Balázs)

Malatinszky Csabának 2006 óta van kapcsolata kínai partnerekkel, most pedig képviseletet hozott létre az ázsiai országban. A borász az Inforádiónak nyilatkozva elmondta, hogy következetes munkával többé kevésbé állandóan jelen szeretne lenni a kínai borpiacon. Jelenleg első sorban luxusszállodákba szállít. A villányi birtok évi 100-150 ezer palackos termelésének a felét néhány éven belül Malatinszky szerint el tudják majd helyezni a távol keleti piacon.

A villányi termelő a rádió Hordóminta című műsorának nyilatkozva kifejtette, hogy Kínában 1,5 milliárd ember él, ami nagyon jelentős piac. Az átlagfizetés nagyjából egyenlő, vagy kissé magasabb a magyarországinál. Tehát van fizetőképes kereslet, a borfogyasztás pedig divatos.

Gondoljunk bele, hogy mennyi bort vesz fel egy ekkora ország – mondta Malatinszky, hozzátette, hogy ugyanakkor a kínaiak immár a legnagyobb bortermelők között is ott vannak. Leginkább fehérborokat készítenek, az igazán jó vörösöknek a termőhelyét még nem találták meg, ám egy ekkora országban minden lehetséges.

Kína hatalmas piac, de olyan, mint egy nagy csomag: ott van előttünk, látjuk, hogy el kellene vinni valahová, de nem tudjuk, hogyan fogjuk meg – szemléltette. Hozzátette: az egész világ tanulja, hogy lehet üzletelni a kínai felekkel. A tapasztalatok gyűlnek, és „sokkal jobban kitisztult számomra, hogy milyen módon, milyen szintekre tudom eljuttatni a boromat.”

Kínában épp a borkultúra hiányából fakadóan nem létezik az a borkereskedői hálózat, amely sok országban adott, ezért leginkább spotvásárlások vannak. A kínai emberek nagyon jó üzletemberek és roppant gyorsan reagálnak – sorolta tapasztalatait a borász. Léteznek olyan cégek, amelyeknek a fő profiljuk például a kohászat, de közben foglalkoznak ékszerekkel, ingatlanokkal, és belevágnak a borkereskedelembe is – mondta.

Malatinszky Csaba a saját boraival első sorban a gasztronómiában jelenik meg Kínában. Több neves szállodával is kapcsolatba került, ami egy remek piac, hiszen a távol keleti országban igen nagy a belföldi turizmus, és az üzleti utak száma is igen magas, az öt csillagos hotelek 95%-os kihasználtsággal működnek.

Pillanatnyilag első sorban saját borokkal, a piac stabilizálásával foglalkozik a cég, de szeretnének majd más magyar borokat is kivinni.

A kínai borkultúrával kapcsolatban a borász kifejtette, hogy immár nem csak az számít a tehetős keleti vásárlóknak, mennyire drága, illetve prémium egy bor. Megjelentek azok a fogyasztók is, akik részletesen kóstolnak, és egyre többen vannak, akik értenek a borhoz.

 

Egy nő valóban több ízt érez? – Mészáros Erika beszélgetése Malatinszky Csabával

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam lorem orci, sodales vitae arcu vitae, maximus tincidunt arcu. Vestibulum ullamcorper ligula in sodales

Tovább

Egy nő valóban több ízt érez? – Mészáros Erika beszélgetése Malatinszky Csabával

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam lorem orci, sodales vitae arcu vitae, maximus tincidunt arcu. Vestibulum ullamcorper ligula in sodales

Tovább

Egy nő valóban több ízt érez? – Mészáros Erika beszélgetése Malatinszky Csabával

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam lorem orci, sodales vitae arcu vitae, maximus tincidunt arcu. Vestibulum ullamcorper ligula in sodales

Tovább